Selecteer een pagina

Introductie Valerie Watkin (Valsett kennel)

Ik ben de trotste eigenaar, samen met mijn man Joe, van de Valsett Engelse Setters kennel.

Wij zijn begonnen met showen in 1971 en ondanks dat we een kleine hobby kennel bezitten, hebben we vanaf die tijd velen show kampioenen gefokt en gehad. Onze meest befaamde was Sh. Ch. Starlite Express of Valsett – zij was de winnaar van 45 Challenge Certificates, Best in Show Crufts 1988, Winnaar van de Pedigree Chum Champion Stakes finale, Winnaar van The Contest of Champions en vele Best in Shows op Championship Shows.

Ik heb de Engelse Setters ook mogen keuren op diverse Championships shows, waaronder Crufts.

Ondanks dat we tegenwoordig niet zo veel meer showenhebben we een aantal zeer mooie jonge Engelse Setters, waarvan we met trots kunnen zeggen dat zij zeer succesvol zijn in de showring. Zij hebben al diverse Best Puppy in Breed behaald en zelfs een Reserve Challenge Certificate.

Ik vind het een eer om uitgenodigd te zijn om te keuren op deze show.

Hartelijk dank!

Valerie Watkin

Introduction Valerie Watkin (Valsett – GB)

I am the proud owner along with my husband Joe of the Valsett English Setters.

We started showing in 1971 and although only a small hobby kennel we have, over the years bred and owned many Show Champions.  Our most prolific being Sh.Ch. Starlite Express of Valsett – she being the winner of 45 Challenge Certifates – Best In Show Crufts 1988 – Winner of the Pedigree Chum Champion Stakes Final – Overall Winner of The Contest of Champions she also many Best In Shows at Championship level.

I have also judged English Setters at Championship Level including Crufts.

Although we do not show as much now, we have some very nice young stock that we are proud to say have been most successful in the show ring winning several Best Puppy in breeds between them and a Reserve Challenge Certificate.

It is an honour to be invited to judge at this show.

Thank you!

Valerie Watkin